Large Rainbow Pointer

Tuesday 18 December 2012

Rasa macam nak buat sesuatu :)

Assalammualaikum semuanya, untuk hari nie nak update pasal topic kat atas 2 ah. apa yang rasa macam nak buat sesuatu 2? hehe korang nak tahu tak ,aku sebenarnya nak cuba memasak sendiri :) iyelah kita kan orang perempuan, kalau pandai mana sekali pun kalau kurang satu dalam diri,susah kan dan aku tak nak khwin selagi belum boleh pandai memasak,bujang ke tua pun tak apa,aku snggup:DD . so hari nie aku nak cuba belajar masak mengunakan youtube, hehe, hanya itu yang termampu. :D . 

Dulu masa aku belajar kat kolej private dulu,aku ada lah cuba masak-masak sikit, diaorang tinggalkan aku dan kakak aku hanya sardin dan telur serta nasi. so nak tak nak aku kena cuba lah masak sardin. maklum lah first try kan mesti lah rasa macam2 hehe 
aku nie mana lah tahu masak,kalau setakat yang senang2 2 boleh lah.. aku letak lah geram serta gula dalam sardin aku , last2 bila dah diangkat ,emm malas nak koment :))
makan lah apa yang ada, akak aku pulak dah macam pngkritik profesional lah pulak kan, sesedap dia je kan koment,masak tak nak makan je tahu. at least adalah jugak aku kenyangkan perut dia yang kalau satu hari 2 boleh makan sampai tengah malam.huh sabar je lah. aku pura2 tidur ,sebab malas nak layan perut dia yang bocor 2. 

untuk hari nie pulak ,aku rasa macam nak try masak "ayam paprik" bunyi macam sedap kan,kalau korang nak tahu nie lah makanan fvourite aku yang paling aku minat minat gila lah. sedap tau,aku tengok kat youtube 2 dia masak sedapnya,rasa macam nak masuk dalam screen laptop nie ah,nak amik sikit. tapi nasib baik tak boleh masuk,kalau boleh masuk dah lama aku ada kat sebelah tukang masak 2 .hehe :)) 

tapi bila aku rasa macam nak masak Ayam paprik hari nie,buka2 peti ais tengok ayam tak ada lah pulak ,emm terbantut niat aku nak buat. emm sedihnya. baru nak mengidam makan sesuatu. sekali dia membatalkan slera aku lah. kalau lah mak aku kerja,pulak 2 kalau ada kete kat rumah nie ah,dah lama bawa kete g k4 jap, sebab nak beli Ayam :))
tapi tak boleh, kakak aku pergi kerja bawa kete,mak aku pulak hari nie cuti.tak ada harapan lah nak keluar. emm sabar je lah.. 

tak ape,nanti aku akan cuba jugk masak Ayam paprik , tunggu je lahh.. :) saya budak baru nak belajar nie.. :)) jum tengok gambar yang baru aku search kat google..  
AYAM PAPRIK buatan cik fieqah,alamak ai berangan je aku nie hehe ^_^