Large Rainbow Pointer

Thursday 20 June 2013

jerebu

Hye untuk hari nie :) lama jugak tak update dan tak sentuh blog kesayangan aku nie ah. Bulan nie merupakan bulan yang paling bz sebelum menjelang ramadhan. bz sampai tak dengar isu semasa, dengar citer Johor sekarang tengah jerebu, maklum lah kita nie tak ada tv ,surat kabar pun jarang nak dapat kat sini . dapat tahu pun bila semalam ada rotong royong untuk bersihkan kawasan hostel,lecture bagitahu "awak kampung kat gane? " 
aku pun menjawab lah "johor " then dia cakap johor sekarang tengah jerebu,Batu pahat dan muar paling teruk. 

bila lecture cakap macam 2,tertibe terfikirkan orang di sana, macam mana keadaan keluarga aku di sana,sihat ke dak, risau pun ada.nak balik lama lagi, boleh je aku balik.sebab kelas aku strt hari ahad, kira hari sabtu kiteorang movekan kepada hari ahad,jadi cuti aku khmis,jumaat dan sabtu. fikir2 nak balik ke dak, jeles dengan diaorang yang rumah dekat dekat belake. ,< 

sebut pasal jerebu, terengganu pun ada jerebu jugak.tapi tempat aku tak kena lah.semalam baru hujan,Alhmdulilah hujan jugak.dah berapa hari tak hujan. bila semalam aku cal mak aku, tanya kabar diaorang kat rumah macam mana, diaorang kata diaorang ok je.tapi series jerebunya dah macam kat cameron highlands, tak hujan pun sana. nak balik pun tak boleh,cuma nasihat je aku sampaikan.. "hati-hati di sana,dan jaga diri. risau sangat kat sini. next week ada test,risau kat orang di johor, takut tak boleh buat lak test nanti. O_O
harap2 tak apa2 yang berlaku. 

byee,assallamualaikum...