Large Rainbow Pointer

Sunday 21 April 2013

sakit pulak hati kita lah

Hey ,i'm welcome back ! setelah lamanya aku tak update story dalam blog aku nie ah,nie .dah2 jum tengok topic yang kat atas 2. korang anti tak kalau laptop ke,computer rumah korang kena VIRUS! korang anti tak? series aku anti giler giler weyy ! ,< iyelah kan kalau dah kena virus semua data yang kita nak simpan dah tak boleh nak simpan ,so apa lagi kalau dah virus,ke kedai lah jawabnya kan? ke mana lagi nak bawa.. jadinya aku ambil keputusan bawa laptop aku ke kedai,mula2 2 pergi lah bp mall cari antivirus punya product. then bila kita suruh pasang kan sekali kena dalam 20 inget,jap korang jangan rasa iyenya murah,because itu hanya pasang avira je tau,AVIRA je tau! 20 ingetttttt! belum suruh dia formalkan and back up kan,mesti mahal giler.. tak jadi nak suruh dia buat,lari jap ke summitt.. pergi summit cari kedai computer,yA ALLah berpusing pusing mencari,tak pernah pergi summit,jadi macam orang kecoh lah kan,hehehe :)) cari2 jumpa jugak, pergi kat tingkat bape ek? emm tah aku lupa yang pasti dekat2 dengan kedai rambut.pergi situ,cas untuk antivirus tak ada,sebabnya antivirus 2 aku punya ,just mintak buatkan format dan back up je..jadi kena dalam 55 inget. mahalkan.. nak tak nak kena lah bayar jugak,laptop tinggalkan kat situ,sebab dia nak buangkan semua virus2 yang ada. jadi esok harinya baru aku ambil laptop aku kat summit. then tiba2 perut lapar pulak,ajak mak makan KFC kat dalam summit,abes tak tahu nak makan apa,summit ada apa je,semuanya makanan fast food. nak tak nak makan je lah apa yang ada. bila dah makan ayam kat kfc 2,aku cakap lah kat mak aku "mak ,kfc summit sedap lah,rasa lain .tak sama macam kat K4 dan bp mall" ,mak aku pun cakap a'ah ..beze sikit.. tapi malangnya masa itu mak saya sakitlah.jadi ayam dia terpaksa lah saya makan :3 gemokkk weyyy aku sekarang! arghhhh ,< adoi eka jangan gemok gemok sangat,nanti tak ada orang minat. heehehe
lepas nie nak cover balik lah berat aku,hehehe :)) tak nak gemokkk ! T_T  bila dah format dan back up rasa macam menyesal jugak buat kat kedai,apa guna aku belajar giatmara dulu,apa guna aku ambil jurusan teknik sistem komputer,kalau format dan back up aku tak pandai nak buat,sia2 je lah kan aku belajar dalam masa 6 bulan ,tapi tak ada hasilnye. series weyy,aku cnfius masa 2,sebab aku cakap lah kat akak aku "eya ,ari 2 masa kat giat kita belajar instal window 7 ke atau format laptop? " setahu aku ,hati aku mengatakan yang kita belajar format, tapi akak aku cakap "kita belajar cara instal window 7 dalam computer" .  bila dia cakap macam itu,aku cuma jawab "okk jee" malas nak jawab banyak2 ,..tapi bila aku chat dengan kawan aku ,masa giat dulu.bila aku tanya. dia cakap kita ada belajar cara nak format dan back up. rupa rupanya korang nak tahu yang aku igtkan window2 7 itu sebenarnye kita tengah nak format lah 2,sebab 2 kena restart dulu... mesti korang tak faham kan aku cakap, tak payah paham :) hanya budak it je tahu.. cewahhh! berlagak pulak saya... hehehe ... tapi series aku rasa membazir gila buat kat luar,rasa macam nak format sendiri and back up sendiri. dan tanya pada budak2 giat yang satu cosmate dengan aku.. aishhh..ruginya... ,< emm tak apa lah lepas nie aku akan cover balik buku computer yang en shamil bagi.. senang sikit.. tak payah pergi kedai lagi.. buat sendiri pun bolehh.. emmm,k lah byee ..assallamualaikum,and good niteee...