Large Rainbow Pointer

Saturday 30 March 2013

ehh! cameron lagi wey :)))

HYee, lama dah aku tak update story kat dalam blog kesayangan aku nie ah.. hehe 
okk,jum tengok topic kat atas itu,malu nak cakap, aku pergi cameron lagi wey! :D muka tak malu je,ikot pergi sekali ^_^ ,alah aku suka kot pergi cameron,tenang tau wey pergi sana,lagi pun bukan dirancangkan pun. aku just bagi cadangan je,alih2 diaorang on je.apa lagi berkemas beg baju aku ar,nak ke sana.hehe sibuk kan aku nie. ;)
sebelum pergi cameron,6 kete konvoi pergi ke perak sebab nak melawat nenek sedara aku yang excident ,kata doktor dia mengalami darah beku dekat otak dia kot,tak silapnye lah. tak silap aku,nenek ditempatkan di hospital manjung, tengok muka nenek sedara,teringat kat atuk aku yang duduk kat kampung istana. muka sama pulak itu,tapi atuk aku dah tak ada. :') bila tengok nenek sedara aku 2 ah,rasa sedih pun ada.dah lah tua,pastu excident naik motor pulak itu, bahaya nye nenek nie..bawa motor mesti laju kan nek. 
harap nenek cepat sembuh balik ea,dapat senyum macam dulu2,:') 
lawat punya lawat,tak sedar dah pukul 7.00 malam. patutlah gelap semacam je,nak duduk kat dalam,kerusi bukan banyak pun,duduk je lah kat bilik rehat,series penat gila.gerak dari BP ke perak pukul 3 pagi kot,sampai sana terus singh omestay dulu then terus pergi melawat. tidur pun tak banyak,1 jam je orang dah kejut dan menjerit kat telinga aku. "oittt adikkk! banguunn! kau dah siap gosok baju belum?"aku pun dengan selamber jawab "DAHHHHLAHHH" padahal belum lagi ,mmpui = ="
rasa berat sangat nak bangun,dah tak larat nak bangun,yang aku fikirkan tilam yang empuk dengan bantal peluk yang panjang buatkan aku lena dan tak nak rasa untuk bangun gerak ke hospital weyyy.. dalam hati cakap 5 minute lagi aku bangun lah.. 
tak sampai 5 minit  telinge dengar suara mak aku suruh bangun
terus sedar aku dari mimpi,"Iyelah makk,dah bangun dah nie" emm cuti cuti nie pun still gangu,lepas aku bangun,aku pun cari lah baju dalam beg.emmm mengeluh jap,nak pakai baju apa ek? 0_0 malas betul lah nak pergi, last2 ambil aje baju kemeja panjang warna kelabu kenekan dengan selur jeans dan kenekan dengan tudung bawal, simple je.. malas nak lawa2,tujuannya hanya satu nak pergi melawat NENEK SEDARA aku itu je, 
lepas dah melawat nenek aku itu,bila dah sampai rumah mak cik aku,duduk rehat jap untuk lepas kan mahgrib ,then dah alang2 kat negeri orang kan,apa lagi berjalan dan tengok lah apa yang ada kat perak nie,kiteorang pergilah lumut, lumut dah macam parit raja,tapi dia ada expo. pergi lah sana.perut lapar,singah makan jap kat medan. perut dah lapar,nak tak nak makan je lah apa yang ada.walaupun nasi dia kureng enak, emmm 
sedara aku lagi lah sedap,ketam tom yam busuk?? apa lagi pak cik aku sound direct kat orang yang jual nie.bengang tak bengang,tak terjawab. nampak sangat bagi alasan yang basi. tak kan masa masak itu tak perasaan dah busuk? orang kau bijak ,dia tak kan hidangkan makanan busuk kat orang lah. kan dah rugi ,nak niaga itu biarlah iklas, tak perlulah niaga hanya untuk dapat untung je. kalau orang sakit ke apa,kau jugak kena dipersalahkan. memang lahh orang semua nak utang kalau dalam bisness,tapi bisness kau itu macam merugikan kau je kan.. nak nipu itu agak2 lah wey..emm
lepas dah pergi lumut terus balik ke omestay,dah tak larat masa itu dah. nak mandi sejuk pulak,dah malam kan. hehe cuci muka dan gosok gigi je lah aku .. tak sadar apa2 dah masa itu.kalau letak boom kat sebelah ,tak kan terjaga lah aku..hehe 
tapi series memang best gila,kalau orang tanya tang mana Best gila itu eka? 
of cos lah tang Cameron itu weyy..! suka gila gila kat cameronn...:DD
tempat cuti paling damai dan boleh freshkan kembali diri aku yang sebenar.. hehee 
 okk,jum tengok gambar2 yang sempat aku snap.. ;)
 semoga cepat sembuh ea nekk :') 
lepas melawat nenek,pergi ke lumut jap,nampak aku pegang apa? satay kering :)
betul ke aku sebut nie? tapi series aku suka makan satay nie,dulu masa aku sekolah agama kat kampung istana,aku suka beli,dulu 1 batang 10 sen,jadi aku beli lah seringat,dapat sepuluh batang ;) 
Hari kedua,dah smpai cameron wey! :) masa nie lepas solat zohor, sejuk gila sebab dah nak hujan.. :)
Hari kedua jugak, lepas solatt zohor jugak,sejuk gila sebab dah nak hujan :)


Hari kedua jugak, lepas solatt zohor jugak,sejuk gila sebab dah nak hujan :)


Hari kedua jugak,lepas solatt zohor jugak,bergambar bersama ayah saya :))

 bergambar di ladang tea. :)
 tangan siapa nie? hehe 
sebenarnye banyak lagi gambar,tapi aku malas nak letak banyak2
okk lahh,bye..assalamualaikumm ! :))